antropoloji.blogspot.com




antropoloji.blogspot.com üniversite ögrencilerince kurulmus, tamamen bilgi paylasımına yönelik ve hiç bir ticari çıkar saglamaya yönelik olmayan bir blogdur

antropoloji.blogspot.com was founded by university students, and for sharing information completely without any commercial interest to provide a platform




17 Kasım 2011 Perşembe

The Bystander Effect



The Bystander Effect
VİDEO GERÇEK OLAYLARDAN OLUŞMUŞTUR
Bir adam  saldırıya uğrayan bir kadına yardım etmeye çalışır, ancak onun yerine bıçaklanır ve New York sokaklarında ölüme terk edilir.  Raporlara göre 20'den fazla kişi ölmekte olan adam görür ve yardım etmek için hiçbir şey yapmaz. (Bystanders etkisi)





Bir adam skarşıdan karşıya geçmek için yola çıkar, ancak yoldan geçen biraraba adama çarparak kaçar . pek çok kişi olaya tanık olduğu halde kimse yardım etmek için hiçbir şey yapmaz. (Bystanders etkisi)


Ve diğer olaylar aynı şekilde duyarsızlıkla KARŞILANIR
  






İngilizce : bystander effect
Türkçe   : seyirci etkis


Seyirci apatiside denir. Başkalarının varlığının, kişinin yardım etme davranışını engellemesi. Acil bir durumda, olaya tanıklık edenlerin sayısı ne kadar fazlaysa, acil ihtiyacı olan kişilere yardım etme ihtimali de o kadar düşüktür. Tersiyle söylenecek olursa, eğer olay yerinde yalnız iseniz, büyük bir ihtimalle yardıma koşarsınız. Kent yaşamındaki genel duyarsızlaşmadan kaynaklandığını düşünenler olduğu kadar, bunu basit bir varsayım eğilimine dayandıranlar da vardır: Olay yerinde çok sayıda seyircinin bulunması, her bir seyircinin, oradakilerden birisinin yardım edeceğini düşünmesine yol açar; bu da hiç kimsenin yardım etmemesi gibi bir sonuç doğurur.


Açıklama için kaynak:http://www.termbank.net/psychology/6243.html

Hiç yorum yok: